World of UO
Ücretsiz Olarak Oyna login.worldofuo.com: 2593

Şampiyonlar Sezonu Hakkında

World of UO: Şampiyonlar Sezonu (2024) sunucusuna hoş geldiniz.

Sunucumuz 1 Mart 2024 saat 23.30'da açılmıştır

Oyuna bağlanmak için Ultima Online 6.0.1.10 ve üzeri sürüm gereklidir. Oyunu kurduktan sonra World of UO'ya özel bağlantı programını indirip oyuna giriş yapabilirsiniz. Gerekli yüklemeler Oyuna Bağlan sayfasındadır.

Oyuna girerken oyun hesabınız otomatik açılacaktır. Hesabınızın güvenliği için oyun hesabınızı bir worldofuo.com hesabına bağlamanızı tavsiye ederiz. Bunun için siteye giriş yapın ve Oyun Hesapları bölümüne gidin.

E-Posta ulaşmama ve aktivasyon sorunlarınızda Discord Kanalımızda @Venus ile iletişime geçebilirsiniz.


Runic Kit Eşya Basım Değerleri


Tüm runic kitler orjinal AOS değerlerine göre eşyalara özellik işler.

Bu değerler:

(Blacksmith)
  • Dull Copper Hammer : % 10 - 35, 1 - 2 özellik.
  • Shadow Iron Hammer : % 20 - 45, 2 özellik.
  • Copper Hammer : % 25 - 50, 2 - 3 özellik.
  • Bronze Hammer : % 30 - 65, 3 özellik.
  • Gold Hammer : % 35 - 75, 3 - 4 özellik.
  • Agapite Hammer : % 40 - 80, 4 özellik.
  • Verite Hammer : % 45 - 90, 4 - 5 özellik.
  • Valorite Hammer : % 50 - 100, 5 özellik.

(Tailoring)
  • Spined Sewing Kit : % 20 - 40, 1 - 3 özellik.
  • Horned Sewing Kit : % 30 - 70, 3 - 4 özellik.
  • Barbed Sewing Kit : % 40 - 100, 4 - 5 özellik.

Runic kit & runic hammer için 5 özellik filtresi bulunmaktadır. Bu filtreler:
  • Gold Hammer için % 99.
  • Agapite Hammer için % 95.
  • Verite Hammer için % 90.
  • Valorite Hammer için % 80.
  • Barbed Sewing Kit için % 95.
(Örneğin Barbed Sewing Kit ile yapılan bir eşya % 5 ihtimalle 5 özellikli eşya vermektedir)


Luck Sistemi


  • Bir oyuncu en fazla 1200 Luck sahibi olabilir.
  • Oyuncular aşağıdaki durumlar hariç sahip oldukları luck değerine göre eşya alırlar:
  • Demon Knight : % 50 - 100 arası basımlı 4 ya da % 2.5 ihtimalle 5 özellik.
  • Gauntlet Diğer : % 40 - 100 arası basılmış 3 ya da % 5 ihtimalle 4 özellikli.
  • Shadow Wyrm/Ancient Wyrm/Skeletal Dragon (SAS) : 3 ya da % 10 ihtimalle 4 özellikli.
  • Pırıltılı Yaratıklar : Minimum % 40 - 100 arası basılmış 3 özellikli. % 1.5 ihtimalle 4 özellikli, % 0.5 ihtimalle 5 özellikli.
  • Zindan Efendileri, Şampiyonlar ve SAS Paragon : % 50 - 100 arası basılmış eşyalar.
  • Bir oyuncu 1280 Luck ile 19200 üzeri fame sahip bir yaratık kestiğinde % 50 - 100 arası basılmış eşyalar elde edecektir. Bu değerlerin altında hiçbir zaman % 100 basılmış eşya vermez.
  • Bir yaratıktan düşen eşyadaki özellik sayısını sahip olduğunuz luck ve kestiğiniz yaratığın verebileceği en fazla özellik miktarı belirler.


Özellik Filtreleri


  • Sunucumuzda 4 ve 5 özellikli eşyalardaki Faster Casting Recovery (FCR) için filtre uygulanmaktadır. Bu filtre % 95'tir.
  • 5 özellikli silahlarda Swing Speed Increase için filtre vardır. Bu filtre % 95'tir


Şampiyonlar


  • Harrower dahil tüm şampiyonlar sunucunun ilk günü aktiftir.
  • Tüm şampiyonlar herbiri günde en fazla 4 kez olmak üzere günün her saati kasılabilir. Ayrıca günlük 1 Valor kullanarak başlatma hakkı bulunmaktadır.
  • Şampiyonlarda Justice kasıp Protection ile PS alımı kapatılmıştır.
  • Tüm şampiyonlar rastgele sayılarda olmak üzere:
    • Barracoon, Neira ve Rikktor 110, 115.
    • Diğer Şampiyonlar 115, 120 PS verir.
  • Etkinlik harici Halk Şampiyonu ya da Mithril bulunmaz.
  • Her Power Scroll yetenek üst limitini 1 arttırır.
  • Oyuncular 105'e kadar Topluluk Görevleri yaparak PS elde edebilirler.


Artifact Sistemi


  • Paragon ve DF Puanları kaldırıldı. Bundan böyle yaratıklar puan vermeyecek ve belli bir puana garantili artifact düşmeyecektir.
  • Bir yaratığın paragon olma şansı : % 1
  • Bir paragondan hazine sandığı çıkma ihtimali : % 1
  • Minor Artifact Şansı: 1200 Luck oyuncu ve 32000 Fame yaratık için max. % 2
  • Major Artifact Şansı: 1200 Luck Oyuncu için max. % 0.22
  • Bir oyuncu sıfır luck ile artifact düşürebilir.
  • Her artifactin düşme ihtimali aynı değildir. Daha çok istenilen artifactler daha düşük ihtimallerle düşer.
  • Unique ve değişmeli artifact sistemi yoktur.
  • Zindan artifactleri kaldırıldı.
  • Virtue Artifactleri kaldırıldı.
  • Çalınabilir Artifactler 8 Mart'ta aktif edilecek. İlk ortaya çıkanlar silinecektir.
  • Doom Gauntlet 22 Mart'ta açılacaktır.


(Bir oyuncuya ilk kestiği yaratıkla da artifact düşebileceği gibi uzun bir süre kesse de düşmeyebilir, oyunda şans faktörü olduğunu unutmayınız)

Özel Binekler


  • Koyu Nightmare, Fire Wyrm, Frost Dragon, Fire Steed, Hiryu, Wandering Spider, Cu Sidhe, Reptalon özel binek olarak 3 - 4 gün arası Ilshenar'da rastgele bir yerde ortaya çıkar.
  • Belirtilen yaratıkların eğitilmesi için seviye gereksinimi vardır.
    • Frost Dragon ve Fire Wyrm 20. seviye,
    • Wandering Spider 40. seviye,
    • Ancient Wyrm 60. seviye,
    • Cu Sidhe 80. seviye,
    • Reptalon 100. seviye bir eğitmen tarafından eğitilebilir.
  • Yaratıkların çıkma süreleri [rare komutu ile kontrol edilebilir.
  • Sponsordan elde edilen Hiryu mağazadan kaldırılmıştır.
  • Yukarıda belirtilen tüm yaratıklar oyunculara en fazla 20 hasar verebilir.
  • Dread Pirate Hat, Paragon kasalarındaki haritalardan düşmektedir.


  • Seviye Sistemi


    • Seviye atlamak için gereken deneyim miktarı azaltıldı.
    • Seviye sistemi ile yaratık elde edilemeyecektir. Seviyeye sahip olmak onları eğitmek için bir gerekliliktir.
    • Seviye atlayan oyuncular belli seviyelerde token, gold ödülleri alabilir. Ancak seviye hiçbir zaman lucklı eşya vermez.

    Guild Kısıtlamaları


    • Bir guild en fazla 8 oyuncuya sahip olabilir.
    • Farklı guild üyeleri birbirine iyileştirici harekette bulunamazlar (can basma vb.).
    • Birden fazla guildin ittifak gibi davranması yasaktır. Bu durum oyun yetkililerince tespit edildiği zaman ilgili guildler diğer guildlere düşman (turuncu) görünme cezası ile cezalandırılacaktır. Ceza süresi 1 hafta olup her tekrar için 2 katına çıkarılır.


    Zindan Sistemi


    • Zindanlardan sadece Destard Zindanı saat 20.00 - 02.00 arası kasılabilir olacaktır.
    • Zindan ele geçirme belirli zindanlar için aktif bırakılacaktır.
    • Tüm zindan efendileri ve buna bağlı olarak zindan artifactleri kaldırılmıştır.


    Oyun İçi Makrolar


    • [Makro menüsünde yer alan 13 makrodan 11 tanesi kaldırıldı. Oyuncular Tailor/Blacksmith yetenek kasma, iksir basma, keg doldurma gibi birçok işlemi kendi imkanları ile yapacaktır.
    • Şu anda sadece oyuncunun kendine ve hayvanına bandaj basması ile ilgili makrolar aktiftir.
    • Tailor/Blacksmith kasacak karakterlerin sorun yaşamaması için aşağıdaki önlemler alındı:
      • Felucca için tek seferde çıkarılan maden miktarı 5'e yükseltildi. Çıkarılan deri/yün miktarı ise % 50 azaltıldı.
      • Ilshenar'dan deri/ingot, Felucca'nın yarısı olacak şekilde elde edilebilecektir.
    • Oyunda bir karakteri veya hayvanı geliştirmeye, kaynak elde etmeye yönelik her türlü makro yasaktır.
    • Belirli miktarda deri/ingot elde edildiği zaman doğrulama sorusu gelecektir.


    Yetenek Alımı


    • Oyuncular oyuna seçtikleri yeteneklerle başlarlar. Statlarını [stat komutu ile ayarlayabilirler.
    • Yetenek alım hızı arttırılmıştır. Aşağıdaki tabloda her 0.1 yetenek için yapılması gereken tekrar sayıları yazmaktadır:
    Yetenek Hızı


    IP Limit


    • Her IP adresinden en fazla 3 karakter oyuna bağlanabilir.
    • Bu kural aynı IP üzerinden oynayan birden fazla oyuncu için de geçerlidir.
    • Tüm zindanlara her IP adresinden en fazla 1 karakter giriş yapabilir.


    Oyun Haritaları


    • Ultima Online orjinal haritaları kullanılacaktır.
    • Ilshenar ve Malas kapalıdır, oyuncular Britain'den oyuna başlar.
    • Oyuncu sayısına göre kapalı haritalar açılacaktır.
    • Oyuncuların kasması için Doom zindanı hazırlanmıştır.


    Etkinliklerin Başlaması


    Etkinlikler 8 Mart itibariyle başlatılacaktır.

    Kaldırılan Sistemler/Etkinlikler


    • Simya sistemi kaldırıldı.
    • Paragon/DF Puan Sistemi Kaldırıldı.
    • Lenmir etkinlikleri kaldırıldı.
    • Unique ve Değişmeli Artifact Yapıları kaldırıldı.


    Sistem Değişiklikleri


    Sunucuda önceden başlayan oyuncuları dezavantajlı duruma getirecek sistemsel değişiklikler yapılmayacaktır. Ancak gerçekleşebilecek kestirilemeyen durumlar için sonradan yeni kararlar alınıp uygulanabilir.


    Aksiyon Dinamikleri İle İlgili Değişiklikler


    • Bonus Str'den alınan Hit Point Increase 1.5'dan 1'e düşürüldü.
    • Armor Ignore ability damage %25 azaltıldı.

    Ne amaçladık?
    Armor Ignore hasarını azaltarak farklı silahların ve farklı skill kombinasyonlarının oynanmasını sağlamak.

    Geliştirici Notu:
    Armor Ignore hasarının düşmesi, düşündüğünüz kadar büyük bir etki yaratmayacak. Artık hplerin çok yüksek olmayacağını göz önünde bulundurursak;
    60 armor hasarı veren bir kullanım artık 45 hasar verecek
    45 armor hasarı veren bir kullanım artık 34 hasar verecek

    Ancak elinize bir double damage vuran bir silah aldığınızda 15+15 = 30 gibi bir hasarda verebileceksiniz. İyi propslu silah düşürüp "Aaaa bu ne ya şu spear olsaydı" demenizi istemiyoruz. Oyunda daha fazla aktif silah görmek istiyoruz.


    Luck Sistemi Düzenlemesi


    Önceden loot/luck tablomuzda yoğunluk (intensity) değerleri 80 ve katları olacak şekilde uygulanıyordu. Yani 880 luck ile 959 luck aynı minimum ve maksimum değerlerde basılmış eşyalar alıyordu.

    Bugün yaptığım düzenleme ile aşağıdaki formüle göre sahip olduğunuz her luck ve kestiğiniz yaratığın fame değerine göre intensity değerleri belirlenecektir:

    Minimum Değer İçin Formül:
    (20 / 22500 * Öldürülen Yaratığın Fame) + (30 / 1200 * Oyuncunun Sahip Olduğu Luck)

    Maksimum Değer İçin Formül:
    10 + (20 / 22500 * Öldürülen Yaratığın Fame) + (70 / 1200 * Oyuncunun Sahip Olduğu Luck)

    Bu durumda 1200 Luck bir oyuncu 22500 Fame ve üzerindeki yaratıkları öldürdüğü zaman eşyalar % 50 - 100 arası basılacaktır (bu en yüksek değer).


    Ambar/Kaynak Toplama Sistemi


    Ambar sistemi, sahip olduğunuz deri, cevher gibi kaynakları depolamanıza yarayan ve [k komutu yoluyla eriştiğiniz bir arayüzden oluşan sistemdir.

    World of UO (2024) için Ambar Sistemi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir:

    • Ambara gönderilen her kaynak için bankanızdan 1 gold çekilecektir (Örneğin 1000 deri gönderiyorsanız 1000 gold bankanızda bulunmalıdır)
    • Bir oyuncunun günlük olarak ambara kaynak gönderme limiti 25.000 dir. Bu limitin üzerinde kaynak gönderilemeyecektir. Ancak limitinizin arttırılması mümkündür. Bunu gold karşılığı karakter geliştirmelerinde yapabileceksiniz.
    • Gold ambarda depolanamayacaktır. Yaratıkları öldürdüğünüz zaman otomatik olarak çekilmeyecektir.
    • Oyuncular, başlangıçta kaynak toplama kapalı olarak başlayacaktır. Oyuncular kendileri [k komutu yoluyla sistemi açabilir ve SEÇ butonuna basarak toplamak istedikleri kaynakları seçecektir.


    Zindan Düzenlemeleri


    • Spawn süreleri Doom zindanında 3-5 dakika, Felucca zindanlarında 1-2 dakikadır.
    • Felucca zindanları farm yapmaya uygun düzenlendi.
    • Hem Felucca'dan hem Doom zindanından paragon yaratıklar çıkabilecektir.
    • Zindanlarda binek ile gezilmediği için aşırı büyük olan zindanlar küçültülerek düzenlendi.

    Zindanlarda farmlamaya değer 2 farklı fame sahibi yaratık grubu vardır;

    18000 Fame bandındaki yaratıklar:
    Titan
    Cyclopean Warrior
    Daemon
    Dragon
    White Wyrm
    Ice Fiend
    Lich Lord
    Terathan Avenger
    Ophidian Archmage
    Meer Eternal
    Blood Elemental

    22500+ Fame bandındaki yaratıklar:
    Balron
    Skeletal Dragon
    Ancient Lich
    Ancient Wyrm
    Succubus
    Greater Fire Elemental
    Shadow Wyrm
    Lady of the Snow

    Hangi yaratığı hangi zindanlarda bulabilirim?

    Coveteus : Titan, Cyclops, Succubus, Ancient Wyrm
    Deceit: Lich Lord, Ancient Lich
    Hythloth: Daemon, Succubus, Balron
    Wrong: Ophidian Archmage, Meer Eternal, Ancient Wyrm
    Shame: Blood Elemental, Skeletal Dragon
    Ice: Ice Fiend, White Wyrm, Lady of the Snow
    Fire: Dragon, Daemon, Lich Lord, Greater Fire Elemental
    Terathan: Dragon, Terathan Avenger, Shadow Wyrm

    Bunların yanısıra bütün mezarlıklara Ancient Lich eklenmiştir.


    Market Sistemi


    Değerli oyuncular, Şampiyonlar Sezonunda market sistemi aktif olacaktır.

    Markete vendor kurmadan eşya ekleme ücreti 600 golddur. Ayrıca marketteki her eşyanız için 60 gold günlük olarak bankanızdan çekilecektir. Kendinize ait bir vendor varsa bu parayı ödemeyeceksiniz.

    Market sistemini kullanan oyuncular, satın aldıkları eşyaları satış fiyatının % 10 üzerine alabilecektir. (Yani 10.000 altınlık bir eşya size 11.000'e gelecek). Daha uyguna almak için ilgili satıcıyı bulabilir ve alabilirsiniz.


    Bodcu Sistemi


    Bodcu Sistemi karaktere özel olacak şekilde güncellenmiştir.

    Materyal şansları yeteneğe göre değişmemektedir. Oranlar aşağıdaki gibidir:

    Tailoring Şansları
    %60 ihtimalle deri görevi gelir. Deri görevi gelirse aşağıdaki ihtimallerde cinste olur:
    % 50 leather
    %5 barbed
    %15 horned
    % 30 spined

    Blacksmithy Şansları
    İron %40
    Dull cop %15
    Shadow %13
    Copper %10
    Bronze %8
    Golden %6
    Agapite %4
    Verite %2. 5
    Valorite %1.5

    • 100.0 ile 120.0 arasında hiçbir fark yoktur. 100'e kasıp bırakabilirsiniz.
    • Yeteneğiniz 100'e eriştiği zaman bodcular listenize 50.0 yeteneğe sahip yeni bir bodcu eklenir. Oyuncu, yeni eklenen bodcuyu kasmaya devam eder, onu 100'e yükselttiğinde yeni bir tane eklenir. Bu durum bod kapasitenizi tamamlayana kadar sürer.
    • Tüm görevler karaktere özeldir. Sadece alan kişi tarafından tamamlanabilir. Ayrıca Large BOD'ları birleştirirken de bu kurala dikkat edilir.
    • Alınan her BOD, 30 gün sonra otomatik olarak silinir.
    • Hiçbir şekilde bod aktarımı yapılamaz.
    • Bir karakter en fazla 50 bodcuya sahip olabilir.
    • Bir bod kitabı en fazla 2000 bod alabilir.

    Tailoring için aşağıdaki görevler Barbed/Horned Kit ödülü verir:

    Barbed kit :
    6 part 20lik horned large
    6 part 10luk barbed large
    6 part 15lik barbed large
    6 part 20lik barbed large

    Horned kit:
    6 part 20lik spined large
    6 part 10luk horned large
    6 part 15lik horned large


    Bireysel Görevler


    Sunucumuzda ilk etapta sadece Topluluk Görevleri aktif olacaktır. Bu görevlere karakter ekranında QUESTS butonuna tıklayarak erişebilirsiniz.

    Bu görevler 3 farklı ödül verebilir:

    • 105 Power Scroll
    • Deneyim Puanı & Ödül Puanı
    • Altın (En fazla 5000)

    Görevler Doom Zindanında ya da Felucca'da olabilir.


    İlgili Yazılar

    Üye Girişi




    Seviye Sınıfı Liderleri

    Haftanın En İyileri

    Etkinlik Birincileri

    Günün Yaratığı

    Ayın Resmi

    {Forum}

    Facebook Sayfamız