Zindan Sistemi
× UYARI: Bu sayfadaki bilgiler eskidir. Yeni sunucumuzda Zindan Sistemi aktif değildir.
Genel Bilgi
Zindan Sistemi, Ultima Online'da zindanların oyuncular tarafından daha aktif kullanılması için geliştirilmiş olup zindanların ele geçirilmesine ve zorluk derecelerinin yükseltilmesine olanak sağlayan çeşitli uygulamaları ifade eder. Zindan sistemi;- Kapalı Zindanlar
- Zindanlarda bineksiz bulunulması,
- Zindanların zorluk seviyelerinin yükseltilebilmesi,
- Her zindanın bir efendiye sahip olması,
- Zindanların oyuncu gruplarınca ele geçirilebilir olması,
- Zindanlardan birinin günün zindanı olması
Başlangıçta Tüm Zindanlar Kapalıdır
Zindanlar oyuncuların ilgili haritada toplam öldürdükleri yaratık sayıları ve bizim açılış için belirlediğimiz tarihe göre sırasıyla açılırlar. Zindanın açılması için toplam öldürülmesi gereken yaratık miktarına ulaşılmış olsa da eğer beklenmesi gereken tarih gelmediyse zindan açılmaz.Tarih koşulunda dikkat edilecek saat sunucunun açıldığı saat olan 21.00'dır. Yani bir zindan için açılacağı tarih 04.02.2021 olarak belirlenmişse, zindan o gün akşamı 21.00 saatinde yaratık öldürme şartını da karşıladığı takdirde açılacaktır.
Zindanda Binek Kullanılamaz
World of UO: Kaos (2021) için geçerli olan bu uygulamada bir oyuncu zindana girdiği sırada bineğinin üstündeyse, binek otomatik olarak ahıra gönderilir. Eğer bineğinin üstünde değilse, binek oyuncuyla birlikte zindana girer ancak hiçbir şekilde zindan içerisinde bineğe binilemez. Oyuncu zindandan çıktığı zaman, eğer girerken binek üzerindeyse yine bineği üzerinde çıkar.Zindanlar Kasılabilir
Zindanlar başlangıçta 1. seviyedir. Zindanın 1. seviyesindeki yaratıklar genellikle güçsüz ve kolay avlanan yaratıklardan oluşur. Oyuncular zindanda yaratık öldürdükçe zindanın seviyesi yükselmeye başlar. Seviye yükseldikçe daha güçlü yaratıklar ortaya çıkacaktır. Bir zindan en fazla 8. seviyeye kadar kasılabilir. Bu seviyeye ulaştığında zindanın rastgele bir yerinde zindan efendisi uyanır. Öldürüldüğü zaman zindan seviyesi yeniden 1'e düşecektir. Ayrıca eğer 10 dakika içerisinde oyuncular tarafından zindan seviyesi yükseltilemediyse seviye 1 azalır. Zindan seviyesi düştüğü zaman, o zindan seviyesine uygun olmayan yaratıklar, yenileri ile değiştirilir.Aşağıdaki tabloda belli başlı zindanlar ve seviyelere göre çıkabilecek yaratıklar gösterilmiştir.
Zindan | Seviye | Yaratıklar |
Lakeshire | Kasılamaz | |
Sorcerer's | Kasılamaz | |
Rock | Kasılamaz | |
Blood | Kasılamaz | |
Ankh | Kasılamaz | |
Kirin Passage | Kasılamaz | |
Wisp | Kasılamaz | |
Exodus | Kasılamaz | |
Solen Hives | Kasılamaz | |
Despise Açılması İçin Gereken: Tarih: 29.01.2021 Yaratık Öldürme: 10000 | 1. Seviye | Lizardman, Ettin, Troll, Slime |
2. Seviye | Earth Elemental, Troll, Ogre | |
3. Seviye | Dread Spider, Titan, Ogre Lord | |
4. Seviye | Titan, Toxic Elemental, Ogre Lord | |
5. Seviye | Ogre Lord, Arctic Ogre Lord, Toxic Elemental | |
6. Seviye | Poison Elemental, Ogre Lord, Blood Elemental | |
7. Seviye | Cyclops, Blood Elemental, Poison Elemental | |
8. Seviye | Blood Elemental, Poison Elemental, Cyclops | |
Efendi | Ogre Lord Boss - Lurg | |
Destard Açılması İçin Gereken: Tarih: 04.02.2021 Yaratık Öldürme: 20000 | 1. Seviye | Giant Serpent, Silver Serpent, Drake |
2. Seviye | Giant Serpent, Drake, Fire Elemental | |
3. Seviye | Giant Serpent, Fire Elemental, Wyvern | |
4. Seviye | Wyvern, Drake, Dragon | |
5. Seviye | Drake, Dragon, Wyvern | |
6. Seviye | Dragon, Shadow Wyrm, Drake | |
7. Seviye | Shadow Wyrm, Skeletal Dragon, Dragon | |
8. Seviye | Ancient Wyrm, Shadow Wyrm, Skeletal Dragon | |
Efendi | Wyvern Boss - Reptalon Boss | |
Deceit Açılması İçin Gereken: Tarih: 07.02.2021 Yaratık Öldürme: 30000 | 1. Seviye | Skeleton, Mummy, Shade, Zombie |
2. Seviye | Shade, Mummy, Ghoul, Skeleton | |
3. Seviye | Ghoul, Wailing Banshee, Silver Serpent | |
4. Seviye | Bone Knight, Lich, Silver Serpent | |
5. Seviye | Bone Magi, Lich Lord, Fire Elemental | |
6. Seviye | Ancient Lich, Lich Lord, Lich | |
7. Seviye | Ancient Lich, Lich Lord, Blood Elemental | |
8. Seviye | Ancient Lich, Poison Elemental, Blood Elemental | |
Efendi | Lich Lord Boss - Nocturne | |
Covetous Açılması İçin Gereken: Tarih: 10.02.2021 Yaratık Öldürme: 40000 | 1. Seviye | Harpy, Headless One, Corpser |
2. Seviye | Swamp Tentacle, Stone Harpy, Skeletal Mage | |
3. Seviye | Spectre, Mummy, Gazer | |
4. Seviye | Water Elemental, Drake, Zombie, Wraith | |
5. Seviye | Lich, Dread Spider, Dragon | |
6. Seviye | Rotting Corpse, Dread Spider, Dragon | |
7. Seviye | Dragon, Rotting Corpse, Shadow Wyrm | |
8. Seviye | Shadow Wyrm, Ancient Lich, Elder Gazer | |
Efendi | Stone Harpy Boss - Revenant Lion Boss | |
Shame Açılması İçin Gereken: Tarih: 13.02.2021 Yaratık Öldürme: 50000 | 1. Seviye | Scorpion, Earth Elemental, Air Elemental |
2. Seviye | Earth Elemental, Air Elemental, Water Elemental | |
3. Seviye | Water Elemental, Fire Elemental, Evil Mage | |
4. Seviye | Evil Mage Lord, Evil Mage, Toxic Elemental | |
5. Seviye | Toxic Elemental, Blood Elemental, Poison Elemental | |
6. Seviye | Blood Elemental, Elder Gazer, Evil Mage Lord | |
7. Seviye | Blood Elemental, Poison Elemental, Balron | |
8. Seviye | Skeletal Dragon, Balron, Blood Elemental | |
Efendi | Air Elemental Boss - Yamandon Boss | |
Wrong Açılması İçin Gereken: Tarih: 16.02.2021 Yaratık Öldürme: 60000 | 1. Seviye | Brigand, Phoenix, Golem |
2. Seviye | Phoenix, Golem, Golem Controller | |
3. Seviye | Juka Lord, Juka Warrior, Golem | |
4. Seviye | Juka Mage, Juka Lord, Juka Warrior | |
5. Seviye | Ophidian Warrior, Ophidian Knight, Juka Mage | |
6. Seviye | Ophidian Knight, Ophidian Warrior, Ophidian Archmage | |
7. Seviye | Ophidian Archmage, Ophidian Matriarch, Balron | |
8. Seviye | Ophidian Archmage, Balron, Ophidian Matriarch | |
Efendi | Ophidian Zealot Boss - Tsuki Wolf | |
Hythloth Açılması İçin Gereken: Tarih: 19.02.2021 Yaratık Öldürme: 70000 | 1. Seviye | Imp, Gazer, Predator Hell Cat |
2. Seviye | Gazer, Gazer Larva, Gargoyle | |
3. Seviye | Gargoyle, Stone Gargoyle, Daemon | |
4. Seviye | Hell Hound, Stone Gargoyle, Daemon | |
5. Seviye | Fire Gargoyle, Stone Gargoyle, Gargoyle | |
6. Seviye | Balron, Fire Gargoyle, Stone Gargoyle | |
7. Seviye | Balron, Blood Elemental, Dragon | |
8. Seviye | Dragon, Balron, Ancient Lich | |
Efendi | Daemon Boss - Cu Sidhe Boss | |
Terathan Keep Açılması İçin Gereken: Tarih: 21.02.2021 Yaratık Öldürme: 80000 | 1. Seviye | Terathan Drone, Drake, Slime |
2. Seviye | Terathan Drone, Dread Spider, Giant Serpent | |
3. Seviye | Terathan Warrior, Toxic Elemental, Terathan Drone | |
4. Seviye | Terathan Warrior, Toxic Elemental, Poison Elemental | |
5. Seviye | Terathan Matriarch, Blood Elemental, Terathan Warrior | |
6. Seviye | Terathan Matriarch, Ophidian Matriarch, Blood Elemental | |
7. Seviye | Terathan Avenger, Terathan Matriarch, Ophidian Archmage | |
8. Seviye | Terathan Avenger, Ancient Lich, Skeletal Dragon | |
Efendi | Dread Spider Boss - Red Widow | |
Ice Açılması İçin Gereken: Tarih: 23.02.2021 Yaratık Öldürme: 100000 | 1. Seviye | Snow Elemental, Ice Snake, Frost Ooze |
2. Seviye | Frost Troll, Frost Spider, Ice Elemental | |
3. Seviye | Ice Serpent, Ice Elemental, Frost Troll | |
4. Seviye | Frost Troll, Frost Spider, Snow Elemental | |
5. Seviye | Arctic Ogre Lord, Ice Serpent, Frost Spider | |
6. Seviye | White Wyrm, Ice Fiend, Arctic Ogre Lord | |
7. Seviye | White Wyrm, Shadow Wyrm, Arctic Ogre Lord | |
8. Seviye | Skeletal Dragon, White Wyrm, Shadow Wyrm | |
Efendi | Frost Troll Boss - Lady Of The Snow | |
Fire Açılması İçin Gereken: Tarih: 26.02.2021 Yaratık Öldürme: 110000 | 1. Seviye | Bone Magi, Giant Rat, Lava Lizard |
2. Seviye | Evil Mage, Bone Magi, Lava Snake, Lich, Giant Spider | |
3. Seviye | Lich Lord, Fire Elemental, Daemon, Hell Cat | |
4. Seviye | Lich Lord, Daemon, Efreet, Fire Elemental | |
5. Seviye | Hell Hound, Evil Mage Lord, Poison Elemental | |
6. Seviye | Poison Elemental, Fire Dragon D, Hell Hound | |
7. Seviye | Hell Guardian, Fire Dragon D, Evil Mage Lord | |
8. Seviye | Hell Guardian, Fire Dragon D, Fire Wyvern | |
Efendi | Fire Elemental Boss - Fire Dragon Boss | |
Doom | Kasılamaz | |
Doom Gauntlet | Kasılamaz |
Neden Zindan Kasmalıyız?
World of UO: Kaos (2021)'de iyi eşyalar elde etmenize yarayacak tüm yaratıklar, zindanların üst seviyelerine gizlenmiştir. Khaldun dışında zindanlardan değerli eşyalar elde etmek istiyorsak zindanların seviyesini yükseltip öyle yaratık avlamalıyız.
UYARI: Zindanlarda yaratıklar rastgele spawn olmaktadır. Yani bir yaratığın sürekli olarak doğduğu bir nokta bulunmamaktadır.
Zindan Efendileri
Bir zindan 8. seviyeye ulaştığında, zindanın rastgele bir noktasında zindan efendisi doğar. Bu gelişme sunucudaki tüm oyunculara duyurulur.Zindan efendisi öldürülmesi kolay ancak canı yüksek bir yaratıktır. Öldürüldüğü zaman onu öldüren oyunculardan rastgele birine belli bir şansla zindan artifacti düşer. Ayrıca bu yaratığın içerisinden en az 10 değerli eşya çıkar.
Zindan efendisi öldürüldükten sonra zindan seviyesi 1'e düşer ve bunun bir sonucu olarak tüm güçlü yaratıklar da ortadan kaybolur.
Zindan Ele Geçirmek
Zindanların bazıları oyuncu grupları (guildler) tarafından ele geçirilebilir. Zindan ele geçirmenin aktif olduğu zindanlarda zindan altarı (dungeon arena) bulunur. Her zindanda belli bir yere konulmuş bu altar üzerinde duran ekip zindanı yavaş yavaş ele geçirmeye başlar.Normalde Bağımsız statüsündeki zindan, guild oyuncusunun üzerinde durmasıyla bağımsızlığını kaybetmeye başlar. Altar üzerindeki mavi canlının üzerine fareyi tuttuğunuzda zindanın ele geçirilmesi işlemini izleyebilirsiniz. Bağımsızlık % 0'a ulaştığında altar üstündeki guildin adına kuşatma başlar.
Bu süreçte Guildi olmayan ya da farklı bir guilde mensup bir oyuncu altar üzerine gelirse kuşatma duraklatılır. Ele geçirmek isteyen guildin üyeleri, diğer guild üyelerini altardan uzaklaştırmalıdır. Sayaç %100 olduğunda kuşatma tamamlanır ve zindan o guild tarafından ele geçirilmiş olur.
Ele geçiren guild 1 saat boyunca zindanın sahibidir. 1 saatin ardından zindan yeniden saldırılabilir duruma gelecektir. Bir zindan;
- Başka bir guild altarı 10 dakika elinde tutarsa sahiplik el değiştirir.
- Guildi olmayan bir oyuncu altarın üzerinde ise 12 saat sonra altar bağımsızlık kazanır ve sahiplik sona erer.
- Altar üzerinde hiçbir oyuncu durmazsa 1 gün sonra altar tekrardan bağımsız olacaktır.
Yetenek Bonusu: Oyuncular zindanda yetenek kasarken 2 kat, sahibi oldukları zindanda kasarken 3 kat daha hızlı yetenek arttırır.
Şans Bonusu: Zindanda oynayan oyuncular en az 960 şans (luck) ile yaratıklardan eşya alırlar. Ancak zindan sahibi ise buna 160 daha eklenerek 1120 luck'a erişilebilir. Ve eğer o zindan günün zindanı durumundaysa 80 luck daha alırlar ve böylelikle 1200 luck ile eşya alırlar.
Altın Bonusu: Oyuncular zindanlarda yaratık öldürdüklerinde %50 fazla altın toplarlar. Eğer bulundukları zindan kendilerine aitse bu oran %100'e çıkar. Yani 1000 altın veren bir yaratık 2000 altın verecektir.
Mevcut zindan bonuslarına zindan girişlerindeki bayraklardan ulaşılabilir.
Günün Zindanı
Zindanlardan biri Günün Zindanıdır. Bu zindanı ele geçiren guild üyesi +80 fazladan luck kazanır. Ayrıca bu zindanda, orjinaline göre çok daha fazla Pırıltılı Yaratık çıkar. Bu yaratıklar en az 1 eşya verirler ve üzerinizdeki luck miktarından etkilenmezler.İlgili Yazılar
- Ateş Zindanı
- Zindan Gezginleri
- Zindan Hazineleri
- Zindan Efendileri
- Zindan Artifactleri Nelerdir?
- Zindandaki Gölgeler
- Zindan Artifactleri (2020)
- Zindan Artifactleri (2021)
- Zindan Sistemi
- Gizli Labirent Zindanı
- Zindan Efendileri (Görev)
- Zindan Artifactleri (2024)
- Blood Zindanı Artifactleri
- Sorcerer's Zindanı Artifactleri
- DF / Paragon Puanı Sistemi
- Sur Sistemi
- Kullanılan Luck Sistemi
- Erdem (Virtue) Sistemi
- Faction Sistemi
- Faction Sistemi Aktif Edildi
- Market Sisteminden Yararlanmak
- DF / Paragon Puan Sistemi (Yeni)
- Aile Sistemi
- Guild Sistemi
- Eşya Sigortalamak (Insurance Sistemi)
- Luck Sistemi
- Bodcu Sistemi
- Küfür Sistemi
- Seviye Sistemi
- Madalya Sistemi
- Referans Sistemi
- Market Sistemi
- Başarı Sistemi
- Sosyal Puan Sistemi
- Seviye Sistemi (2023)
- Artifact Sistemi
- Arena Sistemi
- Topluluk Sistemi
- Guild Sistemi (2019)
- Kule Sistemi
- Bodcu Sistemi
- Artifact Sistemi (2020)
- Açık Arttırma Sistemi
- Luck Sistemi (2020)
- Topluluk Sistemi (2021)
- Bodcu Sistemi (2021)
- Paragon Sistemi ve Minor Artifactler
- Zindan Sistemi
- Luck Sistemi (2021)
- Baskın Sistemi
- Yeni Bireysel Görev Sistemi
- Ambar Sistemi
- Amblem Sistemi
- Şampiyon Sistemi