Zindan Sistemi
Genel Bilgi
Zindan Sistemi, Ultima Online'da zindanların oyuncular tarafından daha aktif kullanılması için geliştirilmiş olup zindanların ele geçirilmesine ve zorluk derecelerinin yükseltilmesine olanak sağlayan çeşitli uygulamaları ifade eder. Zindan sistemi;- Kapalı Zindanlar
- Zindanlarda bineksiz bulunulması,
- Zindanların zorluk seviyelerinin yükseltilebilmesi,
- Her zindanın bir efendiye sahip olması,
- Zindanların oyuncu gruplarınca ele geçirilebilir olması,
- Zindanlardan birinin günün zindanı olması
Zindanda Binek Kullanılamaz
World of UO: Pagan (2023) için geçerli olan bu uygulamada bir oyuncu zindana girdiği sırada bineğinin üstündeyse, binek otomatik olarak ahıra gönderilir. Eğer bineğinin üstünde değilse, binek oyuncuyla birlikte zindana girer ancak hiçbir şekilde zindan içerisinde bineğe binilemez. Oyuncu zindandan çıktığı zaman, eğer girerken binek üzerindeyse yine bineği üzerinde çıkar.Zindan Türleri
Sunucumuzda üç tür zindan bulunur: Normal Zindan, Arena Zindanı ve Özel ZindanNormal Zindanlar
Bir efendi ve kadim efendiye sahip olan ve belirli sayıda yaratık öldürülmesi ile bu efendilerin ortaya çıktığı zindanlardır. Öldürülen 4. efendiden sonra kadim efendi çıkar.Efendi (Mini Boss)
Her zindanda farklı sayıda yaratık öldürüldüğünde ortaya çıkar. Öldürüldüğü zaman onu öldüren oyunculara 100 paragon puanı ve rastgele bir oyuncuya 1 minor artifact geliştirme taşı verilir.
Kadim Efendi (Boss)
Oyuncular tarafından 4 kez efendi öldürüldükten sonra çıkar. Onu öldüren oyuncular 2 DF Turu kazanır. Ayrıca rastgele 3 oyuncuya Special Runic Tablet verilir.
Arena Zindanları
Bazı zindanlar kasılabilir zindan özelliğine sahiptir. Zindanlar başlangıçta 1. seviyedir. Zindanın 1. seviyesindeki yaratıklar genellikle güçsüz ve kolay avlanan yaratıklardan oluşur. Oyuncular zindanda yaratık öldürdükçe zindanın seviyesi yükselmeye başlar. Seviye yükseldikçe daha güçlü yaratıklar ortaya çıkacaktır. Bir zindan en fazla 8. seviyeye kadar kasılabilir. Bu seviyeye ulaştığında zindanın rastgele bir yerinde zindan efendisi uyanır. Öldürüldüğü zaman zindan seviyesi yeniden 1'e düşecektir. Ayrıca eğer 30 dakika içerisinde oyuncular tarafından zindan seviyesi yükseltilemediyse seviye 1 azalır. Bu tarz zindanlarda yaratıklar rastgele çıkar.Arena zindanlarındaki zindan efendileri öldürüldüğü zaman Zindan Artifact elde edilir. Bu artifactlerin listesini sayfanın aşağısında görebilirsiniz. Ayrıca efendiyi öldüren oyuncular 2 DF Turu tamamlamış sayılır.
Zindan Listesi
Sunucudaki tüm zindanlarla ilgili bilgiyi HELP butonuna basarak ulaştığınız Zindanlar butonundan öğrenebilirsiniz.Aşağıdaki tabloda belli başlı zindanlar ve seviyelere göre çıkabilecek yaratıklar gösterilmiştir.
Zindan | Seviye | Yaratıklar |
Lakeshire (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Sorcerer's (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Rock (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Blood (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 200 |
Efendi | Balron Boss | |
Kadim Efendi | Blood Elemental Boss | |
Ankh (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 200 |
Efendi | Rotting Corpse Boss | |
Kadim Efendi | Ancient Lich Boss | |
Kirin Passage (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Wisp (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Exodus (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Solen Hives (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 150 |
Efendi | Ant Lion Boss | |
Kadim Efendi | Rune Beetle | |
Despise Açılması İçin Gereken: Tarih: 01.10.2021 Yaratık Öldürme: 10000 (Arena Zindanı) | 1. Seviye | Lizardman, Ettin, Troll, Slime |
2. Seviye | Earth Elemental, Troll, Ogre | |
3. Seviye | Dread Spider, Titan, Ogre Lord | |
4. Seviye | Titan, Toxic Elemental, Ogre Lord | |
5. Seviye | Ogre Lord, Arctic Ogre Lord, Toxic Elemental | |
6. Seviye | Poison Elemental, Ogre Lord, Blood Elemental | |
7. Seviye | Cyclops, Blood Elemental, Poison Elemental | |
8. Seviye | Blood Elemental, Poison Elemental, Cyclops | |
Efendi | Lurg | |
Destard Açılması İçin Gereken: Tarih: 07.10.2021 Yaratık Öldürme: 20000 (Arena Zindanı) | 1. Seviye | Giant Serpent, Silver Serpent, Drake |
2. Seviye | Giant Serpent, Drake, Fire Elemental | |
3. Seviye | Giant Serpent, Fire Elemental, Wyvern | |
4. Seviye | Wyvern, Drake, Dragon | |
5. Seviye | Drake, Dragon, Wyvern | |
6. Seviye | Dragon, Shadow Wyrm, Drake | |
7. Seviye | Shadow Wyrm, Skeletal Dragon, Dragon | |
8. Seviye | Ancient Wyrm, Shadow Wyrm, Skeletal Dragon | |
Efendi | Reptalon Boss | |
Deceit Açılması İçin Gereken: Tarih: 10.10.2021 Yaratık Öldürme: 30000 (Arena Zindanı) | 1. Seviye | Skeleton, Mummy, Shade, Zombie |
2. Seviye | Shade, Mummy, Ghoul, Skeleton | |
3. Seviye | Ghoul, Wailing Banshee, Silver Serpent | |
4. Seviye | Bone Knight, Lich, Silver Serpent | |
5. Seviye | Bone Magi, Lich Lord, Fire Elemental | |
6. Seviye | Ancient Lich, Lich Lord, Lich | |
7. Seviye | Ancient Lich, Lich Lord, Blood Elemental | |
8. Seviye | Ancient Lich, Poison Elemental, Blood Elemental | |
Efendi | Nocturne | |
Covetous Açılması İçin Gereken: Tarih: 13.10.2021 Yaratık Öldürme: 40000 (Arena Zindanı) | 1. Seviye | Harpy, Headless One, Corpser |
2. Seviye | Swamp Tentacle, Stone Harpy, Skeletal Mage | |
3. Seviye | Spectre, Mummy, Gazer | |
4. Seviye | Water Elemental, Drake, Zombie, Wraith | |
5. Seviye | Lich, Dread Spider, Dragon | |
6. Seviye | Rotting Corpse, Dread Spider, Dragon | |
7. Seviye | Dragon, Rotting Corpse, Shadow Wyrm | |
8. Seviye | Shadow Wyrm, Ancient Lich, Elder Gazer | |
Efendi | Revenant Lion Boss | |
Shame Açılması İçin Gereken: Tarih: 16.10.2021 Yaratık Öldürme: 50000 (Arena Zindanı) | 1. Seviye | Scorpion, Earth Elemental, Air Elemental |
2. Seviye | Earth Elemental, Air Elemental, Water Elemental | |
3. Seviye | Water Elemental, Fire Elemental, Evil Mage | |
4. Seviye | Evil Mage Lord, Evil Mage, Toxic Elemental | |
5. Seviye | Toxic Elemental, Blood Elemental, Poison Elemental | |
6. Seviye | Blood Elemental, Elder Gazer, Evil Mage Lord | |
7. Seviye | Blood Elemental, Poison Elemental, Balron | |
8. Seviye | Skeletal Dragon, Balron, Blood Elemental | |
Efendi | Yamandon Boss | |
Wrong (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 250 |
Efendi | Ophidian Zealot Boss | |
Kadim Efendi | Tsuki Wolf | |
Hythloth (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 200 |
Efendi | Daemon Boss | |
Kadim Efendi | Cu Sidhe Boss | |
Terathan Keep (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 175 |
Efendi | Dread Spider Boss | |
Kadim Efendi | Red Widow | |
Ice (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 250 |
Efendi | Frost Troll Boss | |
Kadim Efendi | Lady Of The Snow Boss | |
Fire (Efendi Zindanı) | Yaratık Sayısı | 200 |
Efendi | Fire Elemental Boss | |
Kadim Efendi | Fire Dragon Boss | |
Doom (Normal Zindan) | Kasılamaz | |
Doom Gauntlet (Normal Zindan) | Kasılamaz |
Özel Zindanlar
Bazı zindanlara sadece sınıfında belirli seviyenin üstünde olanlar erişebilir. Genellikle seviye kasmak için kullanılan bu zindanlardan 2 adet bulunmaktadır. Girişleri Wisp Zindanının batısında olan bu zindanlardan biri Hayvan Eğitmeni 80. Seviye içindir. Diğeri ise Hayvan Eğitmenliği 100. Seviye için tasarlanmıştır.Bir diğer özel zindan Skeletal's Lair'dir. Justice geçiş kapısının karşısında olan bu zindandan, dünyanın en kaliteli eşyaları elde edilebilir. İçerisi marklanılamaz ve ışınlanılamaz bölgesidir.
Zindan Artifactleri
Artifact | Özellikleri |
Darkened Sky (1. Seviye) | Damage Increase 50% Hit Lightning 60% Swing Speed Increase 25% Cold Damage 50% Energy Damage 50% Weapon Damage 12 - 13 Weapon Speed 49 Range 1 Strength Requirement 50 Two-Handed Weapon Skill Required: Fencing Durability 255/255 |
Kasa Of The Rajin (1. Seviye) | Spell Damage Increase 12% Physical Resist 12% Fire Resist 17% Cold Resist 21% Poison Resist 17% Energy Resist 17% Strength Requirement 10 Durability 255/255 |
Leurocian's Mempo of Fortune (1. Seviye) | Luck 300 Mana Regeneration 1 Physical Resist 15% Fire Resist 10% Cold Resist 10% Poison Resist 10% Energy Resist 15% Strength Requirement 30 Durability 255/255 |
Rune Beetle Carapace (1. Seviye) | Lower Mana Cost 15% Lower Requirements 100% Mage Armor Mana Increase 10 Mana Regeneration 3 Physical Resist 5% Fire Resist 3% Cold Resist 14% Poison Resist 3% Energy Resist 14% Durability 255/255 |
Stormgrip (1. Seviye) | Damage Increase 25% Intelligence Bonus 8 Luck 125 Physical Resist 10% Fire Resist 4% Cold Resist 18% Poison Resist 3% Energy Resist 18% Strength Requirement 10 Durability 255/255 |
Sword Of The Stampede (1. Seviye) | Damage Increase 60% Hit Chance Increase 10% Hit Harm 100% Cold Damage 100% Weapon Damage 11 - 13 Weapon Speed 44 Range 1 Strength Requirement 25 One-Handed Weapon Skill Required: Swordsmanship Durability 255/255 |
Swords Of Prosperity (1. Seviye) | Faster Casting 1 Luck 200 Mage Weapon -0 Skill Spell Channeling Fire Damage 100% Weapon Damage 13 - 16 Weapon Speed 39 Range 1 Strength Requirement 35 Two-Handed Weapon Skill Required: Mace Fighting Durability 255/255 |
The Horselord (1. Seviye) | Slayer: ElementalBan Slayer: ReptilianDeath Damage Increase 50% Dextery Bonus 5 Luck 125 Mana Regeneration 1 Physical Damage 100% Weapon Damage 15 - 17 Weapon Speed 25 Range 10 Strength Requirement 45 Two-Handed Weapon Skill Required: Archery Durability 255/255 |
Tome Of Enlightenment (1. Seviye) | Intelligence Bonus 5 Spell Damage Increase 10 Cast Speed 1 |
Tome Of Lost Knowledge (1. Seviye) | Magery +15 Intelligence Bonus 8 Lower Mana Cost 15 Spell Damage Increase 15 |
Winds Edge (1. Seviye) | Damage Increase 50% Defense Chance Increase 10% Hit Mana Leech 40% Swing Speed Increase 50% Energy Damage 100% Weapon Damage 17 - 18 Weapon Speed 28 Range 1 Strength Requirement 95 Two-Handed Weapon Skill Required: Mace Fighting Durability 255/255 |
Zindan Ele Geçirmek
Zindanların bazıları oyuncu grupları (guildler) tarafından ele geçirilebilir. Zindan ele geçirmenin aktif olduğu zindanlarda zindan altarı (dungeon arena) bulunur. Her zindanda belli bir yere konulmuş bu altar üzerinde duran ekip zindanı yavaş yavaş ele geçirmeye başlar.Normalde Bağımsız statüsündeki zindan, guild oyuncusunun üzerinde durmasıyla bağımsızlığını kaybetmeye başlar. Altar üzerindeki mavi canlının üzerine fareyi tuttuğunuzda zindanın ele geçirilmesi işlemini izleyebilirsiniz. Bağımsızlık % 0'a ulaştığında altar üstündeki guildin adına kuşatma başlar.
Bu süreçte Guildi olmayan ya da farklı bir guilde mensup bir oyuncu altar üzerine gelirse kuşatma duraklatılır. Ele geçirmek isteyen guildin üyeleri, diğer guild üyelerini altardan uzaklaştırmalıdır. Sayaç %100 olduğunda kuşatma tamamlanır ve zindan o guild tarafından ele geçirilmiş olur.
Ele geçiren guild 1 saat boyunca zindanın sahibidir. 1 saatin ardından zindan yeniden saldırılabilir duruma gelecektir. Bir zindan;
- Başka bir guild altarı 10 dakika elinde tutarsa sahiplik el değiştirir.
- Guildi olmayan bir oyuncu altarın üzerinde ise 12 saat sonra altar bağımsızlık kazanır ve sahiplik sona erer.
- Altar üzerinde hiçbir oyuncu durmazsa 1 gün sonra altar tekrardan bağımsız olacaktır.
Yetenek Bonusu: Oyuncular sahibi oldukları zindanda kasarken 2 kat daha hızlı yetenek arttırır (Tailoring ve Blacksmith buna dahil değildir).
Şans Bonusu: Zindanda oynayan oyuncular en az 960 şans (luck) ile yaratıklardan eşya alırlar. Ancak zindan sahibi ise buna 160 daha eklenerek 1120 luck'a erişilebilir. Ve eğer o zindan günün zindanı durumundaysa 80 luck daha alırlar ve böylelikle 1200 luck ile eşya alırlar.
Altın Bonusu: Oyuncular zindanlarda yaratık öldürdüklerinde %50 fazla altın toplarlar. Eğer bulundukları zindan kendilerine aitse bu oran %100'e çıkar. Yani 1000 altın veren bir yaratık 2000 altın verecektir.
Zindanı elegeçiren guild oyuncuları, zindan içerisindeki diğer guild ve bireysel oyuncuları düşman (turuncu renkle) görecektir. Yani eğer bu oyuncuları öldürürlerse kill almayacaklardır. Mevcut zindan bonuslarına zindan girişlerindeki bayraklardan ulaşılabilir.
Günün Zindanı
Zindanlardan biri Günün Zindanıdır. Bu zindanı ele geçiren guild üyesi +80 fazladan luck kazanır. Ayrıca bu zindanda, orjinaline göre çok daha fazla Pırıltılı Yaratık çıkar. Bu yaratıklar en az 1 eşya verirler ve üzerinizdeki luck miktarından etkilenmezler.İlgili Yazılar
- Ateş Zindanı
- Zindan Gezginleri
- Zindan Hazineleri
- Zindan Efendileri
- Zindan Artifactleri Nelerdir?
- Zindandaki Gölgeler
- Zindan Artifactleri (2020)
- Zindan Artifactleri (2021)
- Zindan Sistemi
- Gizli Labirent Zindanı
- Zindan Efendileri (Görev)
- Zindan Artifactleri (2024)
- Blood Zindanı Artifactleri
- Sorcerer's Zindanı Artifactleri
- DF / Paragon Puanı Sistemi
- Sur Sistemi
- Kullanılan Luck Sistemi
- Erdem (Virtue) Sistemi
- Faction Sistemi
- Faction Sistemi Aktif Edildi
- Market Sisteminden Yararlanmak
- DF / Paragon Puan Sistemi (Yeni)
- Aile Sistemi
- Guild Sistemi
- Eşya Sigortalamak (Insurance Sistemi)
- Luck Sistemi
- Bodcu Sistemi
- Küfür Sistemi
- Seviye Sistemi
- Madalya Sistemi
- Referans Sistemi
- Market Sistemi
- Başarı Sistemi
- Sosyal Puan Sistemi
- Seviye Sistemi (2023)
- Artifact Sistemi
- Arena Sistemi
- Topluluk Sistemi
- Guild Sistemi (2019)
- Kule Sistemi
- Bodcu Sistemi
- Artifact Sistemi (2020)
- Açık Arttırma Sistemi
- Luck Sistemi (2020)
- Topluluk Sistemi (2021)
- Bodcu Sistemi (2021)
- Paragon Sistemi ve Minor Artifactler
- Luck Sistemi (2021)
- Baskın Sistemi
- Yeni Bireysel Görev Sistemi
- Ambar Sistemi
- Zindan Sistemi
- Amblem Sistemi
- Şampiyon Sistemi